Thursday, May 26, 2011

NEGARAKU.......

Memang mcm takde kaitan langsung topik kawan ini dengan gambar yang kawan sertakan ni. tetapi kata nujum pak belalang...siapa yang tak 'nampak' maksud tajuk entri kawan dan kaitannya dengan anak bujang sorang ni, maka......(malas nk sebutlah...tak baeeekkkk..malam jumaat ni...baikla baca yassin)

al kisah kawan ni letih amat dua tiga hari ni. banyak keje (mcm org lain jugak sebenonya). letih dengan meeting sedunia, keje senada seirama dengan rakan-rakan setugas yang lain dan juga bermesra dengan panggilan telefon dari seluruh negeri di Malaysia (fuhhh...nk tunjuk dasat jek tu)...nnt tiba masa kawan share apekebenda kawan buat ni kemain sibuknya. 

al kisah diteruskan, kawan rindu amat dengan anak-anak kawan dan hubby (ni mesti sebut nih...hehehe....nnt tak dapat gelang....haha!) so kawan pesan kat shahirah (adik ipar yang sangat2 supportive time kawan nk tgk wayang...credit to u my dear..haha...) utk mms gambo anak kawan nan seorang ni. nan lagi seorang di rumah lain. henpon mak kawan takde kamera (huhuu...nnt ada rezeki kawan belikan). kawan rindu dan sepi tatkala melayan keje yang melambak ya rabbi ni.

minta tolong hubby mms jugak gambonya dan anak yang seorang lagi, tapi tak dapat buat masa ni. so, dalam tekanan keje tetiba kawan rasa patriotik tgk gambo anak kawan ni dan menyebabkan kawan menaip bertambah laju dan menyiapkan keje dengan lebih pantas demi bangsa dan negara.


mari sama-sama nyanyikan lagu NEGARAKU bersama WAFIY di Pasar Malam Batu Pahat Johor

8 comments:

  1. k.wa : lawakla....knplah wafiy tegak mcm tu masa nak ambil gambar.huhu!

    ReplyDelete
  2. da kaitan gak la kak..tgok cara wafy diri tuh tegak jek cm owg nk nyanyi lagu negaraku....

    ReplyDelete
  3. ben10 da pandai nyanyi lagu negaraku

    ReplyDelete
  4. anonymous : ada la ek. kalau dah diri tegak cam tiang bendela tu....
    shera : telah dibaca akan 'surat' itu. paling touching doa kat bawah tu. itu KPI 2012 tu.haha. amin. doa tulus dari seorang anak.

    ReplyDelete
  5. aik ckp pon da pelat kew kak....BENDELA oooooo....hahaha

    ReplyDelete
  6. negaraku,
    tanah tumpahnya darahku,
    rakyat hidup,
    bersatu dan maju..

    ReplyDelete
  7. sangat patriotik. Tahniah...

    ReplyDelete